MATTIK - Dystrybutor odświeżaczy powietrza
  • o nas
  • blog
  • KLASYFIKACJA ZAPACHÓW
  • produkty
  • zaufali nam
  • kontakt
  • Sklep
blog›wiecej informacji
27. 06. 2019

Czemu służy aromatyzowanie pomieszczeń?

Autor Mattik PL

Aromamarketing to dziś jedna z najbardziej rozpowszechnionych i skutecznych metod wpływu. Jako konsumenci, doświadczamy go na każdym kroku. Za pomocą zapachu tworzy się niepowtarzalną atmosferę, która pozytywnie wpływa na zachowanie i emocje odbiorców, a co za tym idzie – na ich decyzje zakupowe. Co jeszcze warto wiedzieć o aromatyzowaniu pomieszczeń i czy rzeczywiście warto inwestować w tę formę marketingu?

Po co aromatyzować pomieszczenia?

Aromatyzacja pomieszczeń niesie za sobą wiele korzyści. Do najważniejszych zalet takiej formy marketingu można zaliczyć:

  • polepszenie prestiżu danej marki,
  • budowanie pozytywnych emocji związanych z daną marką,
  • kreowanie postaw prozakupowych,
  • wprowadzanie przyjaznej atmosfery,
  • budowanie pozytywnego wizerunku.

Wyobraź sobie, że przechodzisz obok sklepu, z którego wydobywa się piękny zapach. Od razu zwracasz na to uwagę, prawda? Rozglądasz się, odwracasz i widzisz szyld – to chyba tutaj. A to już pierwszy krok do tego, by wejść do środka i obejrzeć produkty wewnątrz. Po wejściu do sklepu wciąż podtrzymuje się Twoje pozytywne wrażenie, masz ochotę przebywać tam jak najdłużej, bo Twoje zmysły pokochały tę konkretną mieszankę zapachową. Jeśli potrafisz sobie to wyobrazić, to bardzo dobrze. To samo mogą poczuć Twoi odbiorcy.

Rozpylając zapach w określonej przestrzeni biznesowej, sprawiasz, że klienci podświadomie kojarzą Twój sklep lub punkt usługowy z czymś bardzo estetycznym i przyjemny. Mają ochotę częściej do Ciebie przychodzić. Ale przede wszystkim zwracasz uwagę na swoją markę, budzisz ciekawość, inspirujesz klientów do dalszego odkrywania oferty.

Na czym dokładnie polega aromatyzacja pomieszczeń?

Aromatyzacja polega na wypełnianiu wnętrza konkretną mieszanką intensywnych, idealnie skomponowanych zapachów. Może to przynieść określone korzyści wizerunkowe i sprzedażowe. Proces aromatyzowania jest możliwy dzięki specjalnym urządzeniom do rozpylania zapachów – są to tzw. dyfuzory zapachowe.

Wpływ zapachów, takich jak perfumy i odświeżacze pomieszczeń, na psychofizjologiczne działania ludzi jest znany od dawna, a jego znaczenie stopniowo wzrasta w przemyśle medycznym i kosmetycznym. Zapach składa się z lotnych substancji chemicznych o masie cząsteczkowej poniżej 300 Da, które ludzie postrzegają przez system węchowy. U ludzi ok. 300 aktywnych genów receptorów węchowych odpowiada za wykrywanie tysięcy różnych cząsteczek zapachowych. Zmysł węchu odgrywa ważną rolę w fizjologicznych reakcjach związanych z nastrojem, stresem, koncentracją itp. Badania elektrofizjologiczne wykazały, że różne zapachy wpływają na spontaniczne czynności mózgu i funkcje poznawcze, które mierzy się elektroencefalografem (EEG). EEG dostarcza cennych informacji o działaniu ośrodkowego układu nerwowego i dostarcza cennych informacji reakcjach mózgu na różnorodne aromaty. W ciągu ostatnich kilku dekad przeprowadzono wiele badań naukowych w celu opisania wpływu zapachów na funkcje ludzkiego mózgu. Badania sugerują istotną rolę stymulacji węchowej na funkcje poznawcze, samopoczucie, a nawet zachowania społeczne. Wyniki tych badań chętnie wykorzystywane są również w marketingu.

Jak dobrać odpowiedni zapach?

Na rynku jest spory wybór dostępnych aromatów. Poszczególne nuty można ze sobą zestawiać lub sprawiać, że niektóre z nich będą bardziej odczuwalne od innych. Proces tworzenia zapachów jest więc bardzo twórczy i nastawiony na indywidualne preferencje klienta.  Możesz wybrać świeżą, energetyzującą mieszankę lub postawić na sensualny, zdecydowany aromat. Wszystko jest kwestią Twoich potrzeb biznesowych.

Nie wiesz, na jaką kompozycję się zdecydować? Najlepiej dopytaj o to doradcę Mattik.

INNE ARTYKUŁY

Naturalna neutralizacja nieprzyjemnych zapachów preparatami Skyvell

Walkę z uciążliwymi zapachami stacza zapewne każdy z nas – czasem wystarczy dobrze wywietrzyć pomieszczenie, […]

Jedynym „nietargetem” mojej działalności są ludzie bez powonienia – o narodzinach firmy Mattik opowiada jej ojciec, Andrzej Olszewski

Dom Zapachów Mattik od prawie 15 lat dostarcza swoim klientom niezapomnianych uniesień zapachowych, z roku […]

Preparaty przeciw komarom oraz innym insektom, czyli jak radzić sobie z uporczywymi owadami

Lato to przede wszystkim czas, który kojarzy nam się z beztroskimi wakacjami, grillowaniem, przesiadywaniem nad […]

Trwałe odświeżacze powietrza i metody aromatyzacji

Na rynku istnieje obecnie niezwykła wprost ilość produktów do aromatyzacji różnorakiego rodzaju pomieszczeń o odmiennych […]

Domowe sposoby na pozbycie się nieprzyjemnych zapachów z otoczenia

Z przykrymi woniami mamy do czynienia właściwie na co dzień – przy wynoszeniu śmieci, skorzystaniu […]

Naturalne czy syntetyczne – jakie olejki używać do odświeżania powietrza?

Hasło „syntetyczne” od razu wzbudza w nas nieprzyjemne skojarzenia – bo sztuczne, niezgodne z naturą, […]

Aromatyzacja aerozolami a zdrowie człowieka – prawdy i mity.

Z aerozolami stykamy się właściwie na co dzień, jako że stanowią naturalną część składową powietrza […]

Zapachy do tkanin, pościeli i tapicerek. Jak utrzymać zapach bez urządzenia?

Piękny, świeży zapach tkanin, tapicerek czy pościeli to przyjemność dla zmysłów, dzięki której można się […]

Logo zapachowe & branding zmysłów

Powszechnie uważa się, że wszelkie decyzje zakupowe podejmujemy, angażując swój zmysł wzroku, słuchu, ewentualnie dotyku. […]

Zapachy do hotelu – co zrobić, aby w hotelu pięknie pachniało?

Niezależnie od długości pobytu w hotelu goście oczekują, iż w nim odpoczną i poczują się […]

Przepraszam, co tu tak ładnie pachnie?
MATTIK

Przepraszam, co tu tak ładnie pachnie?

Niewiele form docenia zapach jako wartość autonomiczną, godną zainteresowania, uwagi, rozwoju, w dość powszechnym przekonaniu, że zapach to dodatek do działalności podstawowej: chemia, maszyny, akcesoria, dozowniki, materiały eksploatacyjne […]

PRZECZYTAJ ARTYKUŁ

NASZE MARKI

brand brand brand
MATTIK
Kontakt
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania napisz do nas!
 
loc
Mattik Andrzej Olszewski

Poprzeczna 11
62-010 Pobiedziska

NIP 777-172-09-31
REGON 632103541

mail biuro@mattik.pl
+48 531-703-603
+48 665 80 80 50
+48 531-757-750

MATTIK to dystrybutor najwyższej jakości odświeżaczy SpringAir (alternatywa dla TimeMist Vectair Airwick) Frepro (Uriwave) oraz Mydła Fomy.
  • o nas
  • blog
  • KLASYFIKACJA ZAPACHÓW
  • produkty
  • zaufali nam
  • kontakt
Copyrights © Mattik 2023
  • Jesteśmy na TwitterTwitter
  • Jesteśmy na FacebookuFacebook
  • Jesteśmy na InstagramieInstagram