MATTIK - Dystrybutor odświeżaczy powietrza
  • o nas
  • blog
  • KLASYFIKACJA ZAPACHÓW
  • produkty
  • zaufali nam
  • kontakt
  • Sklep
blog›wiecej informacji
18. 12. 2019

Logo zapachowe & branding zmysłów

Autor Mattik PL

Powszechnie uważa się, że wszelkie decyzje zakupowe podejmujemy, angażując swój zmysł wzroku, słuchu, ewentualnie dotyku. Tymczasem okazuje się, że niemałe znaczenie ma również zmysł powonienia. Doskonałym tego przykładem jest proces zakupu samochodu – większość kupujących przyznaje, że w momencie kupowania nowego pojazdu jednym z najprzyjemniejszych doznań jest poczucie jego specyficznego zapachu. Jednak nie tylko branża motoryzacyjna “wykorzystuje” zapachy, aby skutecznie uwieść klienta. Marketing sensoryczny to dziedzina nadal rozwijająca się, jednak już teraz z jej potencjału korzysta coraz więcej firm.

Potencjał marketingu sensorycznego

Branding był skupiony najmocniej (a właściwie wyłącznie) na aspektach wizualnych, zupełnie pomijając wywołanie innych bodźców zmysłowych. Współczesne kampanie reklamowe prowadzone z zastosowaniem klasycznych metod często okazują się niewystarczające. Firmy i agencje reklamowe szukają więc nowych, skuteczniejszych sposobów na dotarcie, a następnie zachęcenie potencjalnych klientów do podjęcia konkretnej decyzji zakupowej.

Obecnie coraz większe znaczenie nabiera marketing sensoryczny. Coraz więcej strategii uwzględnia również oddziaływanie na doznania zapachowe potencjalnych odbiorców. Powonienie, które przecież stanowi istotny aspekt oceny produktów w życiu codziennym, może przywoływać wiele pozytywnych (lub negatywnych) skojarzeń z określoną marką, sklepem, wydarzeniem lub osobami. To potężna “broń” w rękach marketerów.

Budowanie marki przyszłości

Początki brandingu zmysłu związane są z badaniami prowadzonymi przez Martina Lindstroma, specjalisty od brandingu i neuromarketingu, który swoje wnioski opisał i opublikował w książce “BRAND sense – marka pięciu zmysłów”. W swoich badaniach analizował postrzeganie marek poprzez skojarzenia wszystkich zmysłów, w tym zmysłu powonienia. Na tej podstawie stwierdzić można, że zapachy oddziałują niemal w takim samym stopniu na zmysły jak doznania wzrokowe. Aromaty mogą zachęcać klientów, wzbudzać w nich pożądanie, pobudzać apetyt, a nawet polepszyć samopoczucie.

Za sprawą węchu możemy poczuć logo zapachowe z całą jego intensywnością. Światowe marki przeznaczają coraz większe nakłady finansowe właśnie na marketing sensoryczny, widząc w nim ogromny potencjał. Za pomocą zapachów tworzą kluczowe walory brandu, które odczuwane są już przy pierwszym kontakcie z produktem lub usługą. Obecnie wykorzystują to najczęściej marki odzieżowe, obiekty handlowe i usługowe, kawiarnie i restauracje itp. Wywoływanie emocji w odbiorcach poprzez doznania zapachowe może mieć miejsce również podczas różnych wydarzeń, jak np. premiery filmowe w kinach.

 

 

 

 

INNE ARTYKUŁY

Naturalna neutralizacja nieprzyjemnych zapachów preparatami Skyvell

Walkę z uciążliwymi zapachami stacza zapewne każdy z nas – czasem wystarczy dobrze wywietrzyć pomieszczenie, […]

Jedynym „nietargetem” mojej działalności są ludzie bez powonienia – o narodzinach firmy Mattik opowiada jej ojciec, Andrzej Olszewski

Dom Zapachów Mattik od prawie 15 lat dostarcza swoim klientom niezapomnianych uniesień zapachowych, z roku […]

Preparaty przeciw komarom oraz innym insektom, czyli jak radzić sobie z uporczywymi owadami

Lato to przede wszystkim czas, który kojarzy nam się z beztroskimi wakacjami, grillowaniem, przesiadywaniem nad […]

Trwałe odświeżacze powietrza i metody aromatyzacji

Na rynku istnieje obecnie niezwykła wprost ilość produktów do aromatyzacji różnorakiego rodzaju pomieszczeń o odmiennych […]

Domowe sposoby na pozbycie się nieprzyjemnych zapachów z otoczenia

Z przykrymi woniami mamy do czynienia właściwie na co dzień – przy wynoszeniu śmieci, skorzystaniu […]

Naturalne czy syntetyczne – jakie olejki używać do odświeżania powietrza?

Hasło „syntetyczne” od razu wzbudza w nas nieprzyjemne skojarzenia – bo sztuczne, niezgodne z naturą, […]

Aromatyzacja aerozolami a zdrowie człowieka – prawdy i mity.

Z aerozolami stykamy się właściwie na co dzień, jako że stanowią naturalną część składową powietrza […]

Zapachy do tkanin, pościeli i tapicerek. Jak utrzymać zapach bez urządzenia?

Piękny, świeży zapach tkanin, tapicerek czy pościeli to przyjemność dla zmysłów, dzięki której można się […]

Logo zapachowe & branding zmysłów

Powszechnie uważa się, że wszelkie decyzje zakupowe podejmujemy, angażując swój zmysł wzroku, słuchu, ewentualnie dotyku. […]

Zapachy do hotelu – co zrobić, aby w hotelu pięknie pachniało?

Niezależnie od długości pobytu w hotelu goście oczekują, iż w nim odpoczną i poczują się […]

Przepraszam, co tu tak ładnie pachnie?
MATTIK

Przepraszam, co tu tak ładnie pachnie?

Niewiele form docenia zapach jako wartość autonomiczną, godną zainteresowania, uwagi, rozwoju, w dość powszechnym przekonaniu, że zapach to dodatek do działalności podstawowej: chemia, maszyny, akcesoria, dozowniki, materiały eksploatacyjne […]

PRZECZYTAJ ARTYKUŁ

NASZE MARKI

brand brand brand
MATTIK
Kontakt
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania napisz do nas!
 
loc
Mattik Andrzej Olszewski

Poprzeczna 11
62-010 Pobiedziska

NIP 777-172-09-31
REGON 632103541

mail biuro@mattik.pl
+48 531-703-603
+48 665 80 80 50
+48 531-757-750

MATTIK to dystrybutor najwyższej jakości odświeżaczy SpringAir (alternatywa dla TimeMist Vectair Airwick) Frepro (Uriwave) oraz Mydła Fomy.
  • o nas
  • blog
  • KLASYFIKACJA ZAPACHÓW
  • produkty
  • zaufali nam
  • kontakt
Copyrights © Mattik 2023
  • Jesteśmy na TwitterTwitter
  • Jesteśmy na FacebookuFacebook
  • Jesteśmy na InstagramieInstagram