02. 05. 2019
Na czym polega marketing zapachowy?
Autor
Mattik PL
Marketing zapachowy to nowoczesna metoda wpływu, z której korzystają najwięksi biznesowi gracze. Może wpływać na postawy konsumenckie klientów i budować pozytywny wizerunek danej marki. Ale czy faktycznie jest to skuteczne? Na czym dokładnie opiera się taki marketing i czym się charakteryzuje? W tym wpisie postaramy się rozwiać te wątpliwości.
Czym jest aromamarketing?
Marketing zapachowy, zwany również aromamarketingiem lub marketingiem sensorycznym, to metoda oddziaływania na zmysły klientów, co pozwala osiągać w sposób pośredni konkretne korzyści biznesowe. Wykorzystuje się zmysł powonienia do wywołania określonych emocji i postaw prozakupowych.
Liczne badania wskazują na to, że taka forma marketingu jest bardzo skuteczna i potrafi wpływać na decyzje klientów oraz na postrzeganie przez nich danej marki.
Jak to działa?
Aromatyzacja pomieszczeń odbywa się za sprawą specjalnych urządzeń do rozpylania zapachów, czyli dyfuzorów. Wnętrze wypełnia się w ten sposób kompozycją idealnie skomponowanych nut zapachowych. Mieszanki zapachowe powstają w oparciu o indywidualne preferencje zamawiającego. Można więc skomponować zapach bardziej energetyzujący, elegancki lub zmysłowy – wszystko uzależnione jest od miejsca, w którym aromamarketing będzie wprowadzany.
Gdzie stosuje się marketing zapachowy?
Taką metodę wpływu praktykuje się w sklepach, punktach usługowych oraz w biurach (w celu neutralizacji ewentualnych nieprzyjemnych zapachów), czyli wszędzie tam, gdzie ma się do czynienia z klientem. Co ciekawe, mieszanki zapachowe rozpyla się także w kinach. Aromatyzować można także ulotki lub reklamy zewnętrzne. Tak naprawdę możliwości jest sporo.
Marka Mattik specjalizuje się w dostarczaniu perfekcyjnie dobranych zapachów do przestrzeni publicznych.
Jaki efekt wywołuje marketing zapachowy?
Dobrze dobrana mieszanka oddziałuje na zmysły i kreuje określone skojarzenia z daną marką oraz z produktami. Chodzi więc przede wszystkim o stworzenie pozytywnej atmosfery i właściwego wizerunku. Klienci chętniej przebywają w pomieszczeniach, które dobrze pachną. W takiej przestrzeni są również bardziej skłonni do zakupów.
Rozpylając zapach w określonym pomieszczeniu sprawiasz, że klienci podświadomie kojarzą Twoją firmę z czymś przyjemnym. To pośrednio przekłada się na zyski ze sprzedaży oraz na zainteresowanie firmą.