MATTIK - Dystrybutor odświeżaczy powietrza
  • o nas
  • blog
  • KLASYFIKACJA ZAPACHÓW
  • produkty
  • zaufali nam
  • kontakt
  • Sklep
blog›wiecej informacji
02. 05. 2019

Na czym polega marketing zapachowy?

Autor Mattik PL

Marketing zapachowy to nowoczesna metoda wpływu, z której korzystają najwięksi biznesowi gracze. Może wpływać na postawy konsumenckie klientów i budować pozytywny wizerunek danej marki. Ale czy faktycznie jest to skuteczne? Na czym dokładnie opiera się taki marketing i czym się charakteryzuje? W tym wpisie postaramy się rozwiać te wątpliwości.

Czym jest aromamarketing?

Marketing zapachowy, zwany również aromamarketingiem lub marketingiem sensorycznym, to metoda oddziaływania na zmysły klientów, co pozwala osiągać w sposób pośredni konkretne korzyści biznesowe. Wykorzystuje się zmysł powonienia do wywołania określonych emocji i postaw prozakupowych.

Liczne badania wskazują na to, że taka forma marketingu jest bardzo skuteczna i potrafi wpływać na decyzje klientów oraz na postrzeganie przez nich danej marki.

Jak to działa?

Aromatyzacja pomieszczeń odbywa się za sprawą specjalnych urządzeń do rozpylania zapachów, czyli dyfuzorów. Wnętrze wypełnia się w ten sposób kompozycją idealnie skomponowanych nut zapachowych. Mieszanki zapachowe powstają w oparciu o indywidualne preferencje zamawiającego. Można więc skomponować zapach bardziej energetyzujący, elegancki lub zmysłowy – wszystko uzależnione jest od miejsca, w którym aromamarketing będzie wprowadzany.

Gdzie stosuje się marketing zapachowy?

Taką metodę wpływu praktykuje się w sklepach, punktach usługowych oraz w biurach (w celu neutralizacji ewentualnych nieprzyjemnych zapachów), czyli wszędzie tam, gdzie ma się do czynienia z klientem. Co ciekawe, mieszanki zapachowe rozpyla się także w kinach. Aromatyzować można także ulotki lub reklamy zewnętrzne. Tak naprawdę możliwości jest sporo.

Marka Mattik specjalizuje się w dostarczaniu perfekcyjnie dobranych zapachów do przestrzeni publicznych.

Jaki efekt wywołuje marketing zapachowy?

Dobrze dobrana mieszanka oddziałuje na zmysły i kreuje określone skojarzenia z daną marką oraz z produktami. Chodzi więc przede wszystkim o stworzenie pozytywnej atmosfery i właściwego wizerunku. Klienci chętniej przebywają w pomieszczeniach, które dobrze pachną. W takiej przestrzeni są również bardziej skłonni do zakupów.

Rozpylając zapach w określonym pomieszczeniu sprawiasz, że klienci podświadomie kojarzą Twoją firmę z czymś przyjemnym. To pośrednio przekłada się na zyski ze sprzedaży oraz na zainteresowanie firmą.

INNE ARTYKUŁY

Naturalna neutralizacja nieprzyjemnych zapachów preparatami Skyvell

Walkę z uciążliwymi zapachami stacza zapewne każdy z nas – czasem wystarczy dobrze wywietrzyć pomieszczenie, […]

Jedynym „nietargetem” mojej działalności są ludzie bez powonienia – o narodzinach firmy Mattik opowiada jej ojciec, Andrzej Olszewski

Dom Zapachów Mattik od prawie 15 lat dostarcza swoim klientom niezapomnianych uniesień zapachowych, z roku […]

Preparaty przeciw komarom oraz innym insektom, czyli jak radzić sobie z uporczywymi owadami

Lato to przede wszystkim czas, który kojarzy nam się z beztroskimi wakacjami, grillowaniem, przesiadywaniem nad […]

Trwałe odświeżacze powietrza i metody aromatyzacji

Na rynku istnieje obecnie niezwykła wprost ilość produktów do aromatyzacji różnorakiego rodzaju pomieszczeń o odmiennych […]

Domowe sposoby na pozbycie się nieprzyjemnych zapachów z otoczenia

Z przykrymi woniami mamy do czynienia właściwie na co dzień – przy wynoszeniu śmieci, skorzystaniu […]

Naturalne czy syntetyczne – jakie olejki używać do odświeżania powietrza?

Hasło „syntetyczne” od razu wzbudza w nas nieprzyjemne skojarzenia – bo sztuczne, niezgodne z naturą, […]

Aromatyzacja aerozolami a zdrowie człowieka – prawdy i mity.

Z aerozolami stykamy się właściwie na co dzień, jako że stanowią naturalną część składową powietrza […]

Zapachy do tkanin, pościeli i tapicerek. Jak utrzymać zapach bez urządzenia?

Piękny, świeży zapach tkanin, tapicerek czy pościeli to przyjemność dla zmysłów, dzięki której można się […]

Logo zapachowe & branding zmysłów

Powszechnie uważa się, że wszelkie decyzje zakupowe podejmujemy, angażując swój zmysł wzroku, słuchu, ewentualnie dotyku. […]

Zapachy do hotelu – co zrobić, aby w hotelu pięknie pachniało?

Niezależnie od długości pobytu w hotelu goście oczekują, iż w nim odpoczną i poczują się […]

Przepraszam, co tu tak ładnie pachnie?
MATTIK

Przepraszam, co tu tak ładnie pachnie?

Niewiele form docenia zapach jako wartość autonomiczną, godną zainteresowania, uwagi, rozwoju, w dość powszechnym przekonaniu, że zapach to dodatek do działalności podstawowej: chemia, maszyny, akcesoria, dozowniki, materiały eksploatacyjne […]

PRZECZYTAJ ARTYKUŁ

NASZE MARKI

brand brand brand
MATTIK
Kontakt
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania napisz do nas!
 
loc
Mattik Andrzej Olszewski

Poprzeczna 11
62-010 Pobiedziska

NIP 777-172-09-31
REGON 632103541

mail biuro@mattik.pl
+48 531-703-603
+48 665 80 80 50
+48 531-757-750

MATTIK to dystrybutor najwyższej jakości odświeżaczy SpringAir (alternatywa dla TimeMist Vectair Airwick) Frepro (Uriwave) oraz Mydła Fomy.
  • o nas
  • blog
  • KLASYFIKACJA ZAPACHÓW
  • produkty
  • zaufali nam
  • kontakt
Copyrights © Mattik 2023
  • Jesteśmy na TwitterTwitter
  • Jesteśmy na FacebookuFacebook
  • Jesteśmy na InstagramieInstagram